Pro firmy

Děkujeme všem vystavovatelům, kteří se letošního ročníku zúčastnili. Přihlašování vystavovatelů pro ročník 2018 ještě nebylo spuštěno. Příští ročník Veletrhu iKariéra 2018 ČVUT v Praze se uskuteční 28. března 2018.

Chcete-li nás kontaktovat, pošlete email na cvut@iaeste.cz.

Často kladené otázky

Na kterých fakultách Veletrh iKariéra probíhá?

Veletrh iKariéra se koná na ČVUT v Praze, konkrétně v budovách fakulty elektrotechnické, fakulty strojní, fakulty architektury a fakulty informačních technologií, fakulty stavební a v prostorách Národní technické knihovny.

Chceme se přihlásit, jaké jsou možnosti účasti?

Jako vystavovatelé máte možnost účastnit se dvěma způsoby:

  • Základní účast (přímá): výstavní prostor 3×1,5 m (buď si můžete přivézt vlastní stánek nebo jej zajistíme my – s elektrickým rozvodem, pultem, stolkem a třemi židlemi), strukturovaná strana v Průvodci veletrhem, uvedení na webových stránkách veletrhu a v mobilní aplikaci veletrhu, celodenní občerstvení a jedno parkovací místo. Máte-li zájem, můžete vložit reklamní předměty do veletržních tašek, které jsou rozdávány u vchodu do fakulty, případně věnovat věcný dar do veletržní soutěže.
  • Nepřímá účast: strukturovaná strana v Průvodci veletrhem, uvedení na webových stránkách veletrhu a v mobilní aplikaci veletrhu.
  • K těmto dvěma účastem je možné si připlatit kreativní stránku v Průvodci veletrhem , 2. a 3. stránku obálky Průvodce veletrhem či firemní přednášku. O těchto podrobnostech Vás bude na dotaz informovat naše kontaktní osoba.

    Jak probíhá přihlášení vystavovatele?

    Veškeré objednávky probíhají přes webové stránky projekty.iaeste.cz. Na těchto stránkách je možné objednat účast také na dalších projektech IAESTE.
    Nejprve je potřeba svou firmu na stránkách zaregistrovat. Do 24 hodin profil zkontroluje náš admin a budete vpuštěni do sekce objednávání. Ceny jednotlivých projektů IAESTE Czech republic jsou viditelné až po schválení Vašeho profilu.
    Poté pokračujte jako v klasickém eshopu. Vybrané projekty vložíte do košíku, vyplníte fakturační údaje a odešlete objednávku. Na email Vám přijde souhrn objednávky a vygenerovaná objednávka, kterou je potřeba vytisknout, podepsat a orazítkovat, oskenovat a zaslat na kontakt uvedený v emailu. Bez zaslání podepsané objednávky je objednávka neplatná.

    Máme podepsanou objednávku, co bude dál?

    Nyní Vaši objednávku zpracováváme. Na dotaz Vám odpovíme, zda vše bylo vyplněno v pořádku. Čeká Vás nahrání údajů do registračního systému veletrhu. Přístup do registračního systému zašleme poslední uložené osobě v naší databázi. Pokud Vám email s přístupy nepřijde do konce ledna, obraťte se na osobu zodpovědnou za objednávky (viz sekce Náš tým). Občas se stane, že Vám náš email spadne do spamu, prosím, zkontrolujte si i tuto složku.
    Po otevření emailu a kliknutí na odkaz budete přesměrování do registračního systému veletrhu. Věnujte pozornost vyplňovaným údajům. Objeví se v Průvodci veletrhem, na webových stránkách veletrhu a také ve veletržní aplikaci. Pokud údaje o Vaší firmě nenahrajete do uzávěrky registračního systému, budete uvedeni pouze v přehledech vystavovatelů.
    Následuje výběr stánků a korektury strukturované stránky v Průvodci veletrhem.

    Jaké grafické podklady je nutno dodat?

    Logo

    Přijímáme logo/logotyp pouze ve vektorových formátech*.pdf (Portable Document Format), *.ai (Adobe Illustrator), *.indd (Adobe InDesign Document) a *.eps (Encapsulated PostScript). Logo/logotyp musí být zaslán v barevné podobě (CMYK).

    Kreativní stránka

    Rozměr A5 na výšku (148×210 mm), spadávka 5 mm. Podklady musí být předložené buď ve vektorové grafice nebo v bitmapových formátech tiskové kvality o rozlišení 300 dpi (CMYK). Text obsažený v kreativní straně musí být převeden do křivek. Každá kreativní strana musí obsahovat ořezové značky a výše zmíněnou spadávku 5 mm. Kreativní strana ve formátu PDF musí být kompatibilní s Acrobat Reader 4.0 (PDF 1.4). Akceptované jsou formáty *.pdf (Portable Document Format), *.ai (Adobe Illustrator), *.indd (Adobe InDesign Document), *.eps (Encapsulated PostScript) nebo *.tiff (TIFF).

    Pokud nedodržíte některou z výše zmíněných požadavků, nezodpovídáme za kvalitu tiskového výstupu a vyhrazujeme si právo na odmítnutí přijetí podkladů ke zpracování.

    Jak probíhají korektury stránky v Průvodci veletrhem?

    Po uzavření registračního systému (zpravidla do týdne po výběru stánků) Vám po vysázení odešleme první verzi strukturované a kreativní stránky ke schválení. Schválení probíhá opět prostřednictvím registračního systému. Zde můžete stránku schválit a odeslat ji “do tisku”, nebo můžete napsat své připomínky a poslat ji k opravě. Dle Vašich připomínek stránku upravíme a pošleme Vám ji opět ke kontrole. Takto můžete zažádat o opravu nejvýše dvakrát. Další úpravy jsou již zpoplatněny.

    Jak probíhá výběr místa stánku?

    Výběr probíhá přes registrační formulář, do kterého jste vyplňovali informace o firmě. V daný čas Vám zašleme e-mail s odkazem na Váš registrační systém přímo do té části stránky, kde je kolonka na „Výběr stánku“. Po rozkliknutí lišty „Vyberte umístění stánku“ si vyberete požadovanou fakultu a zobrazí se Vám mapky s rozmístěním stánků.
    Stánky, které budou mít bílou barvu, jsou volné. Po kliknutí na stánek se jeho barva změní na žlutou, což znamená, že jste jej vybrali. Systém výběr automaticky ukládá, definitivní výběr je však potvrzen, až když se Vám zobrazí zelené potvrzení uloženo. Stánky, které jsou červené, jsou již obsazené a nemůžete je tedy vybrat.
    Pokud si svou volbu rozmyslíte, můžete ji kdykoliv změnit na jiný volný stánek.

    Tipy k registraci místa stánku:

  • Starší verze Internetu Exploreru mají problémy se zobrazením mapek, doporučujeme tedy použití jiných prohlížečů, například Google Chrome, Opera nebo Microsoft Edge, u kterých máme otestované a ověřené, že vše funguje bez problémů.
  • Doporučujeme mít stránku dopředu načtenou a v daný čas stránku pouze aktualizovat. Bývá pravidlem, že během prvních 3-5 minut jsou plně obsazeny stánky na fakultě elektrotechnické a fakultě strojní, do 10-15 minut následuje budova fakulty informačních technologií.
  • Doporučujeme mít také správně nahrané a uložené všechny údaje o firmě. Nejedné firmě se stalo, že měla špatně uložený formulář a systém kvůli této chybě neprovedl automatické uložení stánku.
  • Kolik studentů veletrh navštíví?

    V roce 2016 navštívilo veletrh více než 5600 návštěvníků.

    Jací studenti na veletrh chodí?

    Více jak 50 % tvoří návštěvníci bakalářského studia, 30 % pak studenti magisterského studia. Oborově jsou nejvíce zastoupeni studenti fakulty strojní, elektrotechnické, informačních technologií a stavební.
    Veletrhu se účastní i studenti z nižších ročníků. Ti hledají většinou možnosti krátkodobých brigád, částečných úvazků či letních odborných stáží. Nezapomeňte si připravit nabídku i pro ně. Vaší firmu tak mají možnost poznat z blízka a je větší šance, že tam zůstanou déle. 25 % návštěvníků pak hledá plný úvazek nebo závěrečnou práci.
    Více než 80 % studentů si s sebou loni vzalo životopis, 20 % si předem vyhledalo informace o firmách.
    Dle našeho průzkumu v roce 2016 necelých 50 % studentů může pracovat méně než 20 hodin týdně, dalších 40 % může být zaměstnáno na poloviční úvazek. Polovina studentů chce při studiu finanční ohodnocení 100 – 150 Kč. Z vybraného vzorku studentů 40 % očekává nástupní plat  20 – 25 tis. Kč, 30 % pak 25 – 30 tis. Kč.

    Jak vypadá veletržní stánek dodávaný pořadateli?

    Standardní stánek s půdorysem 1,5×3 m je navržen pro dva zástupce firmy a jednoho studenta, se kterým probíhá konzultace. Stánek je vybaven pultem o rozměrech 1×0,5 m. Každý stánek bude mít v horní části čelní stěny po celé délce štít. Šířka štítu je 30 cm a slouží pro umístění čísla stánku, loga a názvu firmy.
    Zhotovení standardního štítu dle šablony pořadatele je zdarma. Za příplatek je možné objednat vlastní vizuál štítu, potisk zadní strany stánku, potisk pultu nebo TV obrazovku. Máte-li o některou z těchto služeb zájem, uveďte tak, prosím, do dalších požadavků v registračním systému.

    Základní inventář stánku, který je v ceně přímé účasti:

    • 1 stůl o průměru 60 cm
    • 3 židle
    • odkládací pult (v x š x h, 95 x 99 x 49 cm)
    • elektrický rozvod (3 zásuvky)
    • štít stánku, rozměr 30 cm x 3 m

    Máte nějaké tipy, jak udělat stánek zajímavějším?

    Doporučujeme vystavovatelům aktivnější zapojení studentů na stánku a získáváním přímých osobních kontaktů.
    Dlouhodobě se vyplácí nějaká aktivita (foto box, pití zdarma, technický exponát z výrobny firmy, výrobky firmy), případně soutěž, při které studenti zanechají kontakt. Atraktivitu firmy také zvyšují hostesky, které chodí po kampusu a informují studenty o stánku firmy, případně konané prezentaci. Hostesky musí být označeny, že patří k Vaší firmě. V době konání veletrhu je zakázáno firmám, které se veletrhu neúčastní, pořádat vlastní propagační aktivity.
    Každé firmě doporučujeme přivézt si dle vlastního uvážení prezentační techniku, kterou chce na stánku používat (počítač), včetně vlastních prodlužovacích kabelů. Stánek ozvláštní také firemní rollup, který však nesmí být umístěný vymezený prostor.
    Studenti ocení na stánku nějakou drobnost či reklamní předmět. Doplňující informace o firmě a nabízených místech je dobré mít i na zvláštních letácích, které můžete mít k dispozici na stánku pro případné zájemce.
    Předpokládáme, že si přivezete vlastní propagační a reklamní materiály určené k rozdávání studentům. Pokud si přejete umístit na stěny stánku své reklamní plakáty a prospekty, použijte nejlépe oboustrannou lepící pásku nebo lepící gumu. Nezapomeňte na vlastní nůžky.

    Jak vypadá standardní stránka v průvodci veletrhem?

    Pro zjednodušení orientace ve spektru zúčastněných firem slouží brožura Průvodce veletrhem, která je studentům rozdávána ZDARMA před veletrhem i během jeho konání. Každá firma má v Průvodci vlastní strukturovanou stranu, která obsahuje firemní informace i výčet nabízených pracovních příležitostí. Návštěvníci se tak dopředu mohou rozhodnout, které nabídky jsou pro ně zajímavé a vybrané firmy pak cíleně navštívit na jejich stánku. Údaje do Průvodce veletrhem vyplníte v registračním systému veletrhu. Z důvodu přehlednosti a snadné orientace jsou všechny strany řazeny abecedně podle jména firmy a mají jednotný vzhled.

    Strukturované strany podávají stručné informace o jednotlivých firmách (krátký profil firmy, koho firma hledá, co nabízí, jaké možnosti spolupráce jsou během studia, zaměření společnosti a kontaktní údaje).

    Popis společnosti
    Doporučujeme vložit méně historie a soustředit se spíše na oblasti zájmu, popřípadě jak je společnost velká kde všude má základny a další informace, které pomohou studentům udělat si představu o tom o jakou společnost se zajímají.

    Hledáme
    Tato kolonka je určena pro krátký popis aktuálně nabízených pracovních pozic či vlastností hledaných kandidátů. Doporučuje vytvořit několik bodů. Méně je v tomto případě více. Podání kompletních a podrobných informací by měl mít na starost zástupce přítomný na veletrhu.

    Požadavky na uchazeče
    V této kolonce doporučujeme vyplnit obecné vstupní požadavky na uchazeče, přičemž je možné doplnit požadavky, které nejsou nutné nebo jsou výhodou při přijímacím řízení. U této kolonky obecně platí, že by se jí studenti neměli zaleknout. Stále je vhodné myslet na to, že někteří studenti jsou sebevědomí, avšak jejich schopnosti tomu neodpovídají a samozřejmě existují i opačné případy.

    Nabízíme
    Toto je klasická kolonka pro pracovní benefity, motivaci moderními technologiemi. Zvlášť atraktivní jsou pro studenty flexibilní pracovní doba, občasný home office, moderní pracovní prostředí a občerstvení na pracovišti, vzdělávací kurzy, možnost účasti na zahraničních akcích, možnost relaxace či sportovního vyžití v areálu zaměstnavatele.

    Průběh výběrového řízení
    V této kolonce je možné doplnit, jak probíhá výběrové řízení. Především na co je vhodné upřít pozornost, co by nemělo mezi podklady pro výběrové řízení chybět a cokoli další spojené s výběrovým řízením.

    Možnosti během studia
    Zde doporučuji vybrat všechny možnosti, které pro Vás sedí. Je vhodné myslet na to, že našich veletrhů se účastní nejen studenti, ale i (budoucí) absolventi.

    Zaměření společnosti
    Zde je vhodné vybrat všechna zaměření, do kterých spadají Vaše pracovní nabídky a to nejen ty aktuální, ale i nabídky v průběhu roku. Dle této kolonky se často studenti rozhodují, zda si stránku pročíst či ne. Doporučujeme zaškrtnout maximálně 4 zaměření, doplňující informace vždy může poskytnout zástupce na stánku.

    Ukázková strana

    Jak vypadá průběh dne z pohledu vystavovatele?

    07:00 – 08:30 Příjezd firem
    Nejprve je potřeba se dopravit před budovu, ve které se nachází Váš stánek. Před vchodem Vás budou očekávat naši organizátoři, kteří Vám pomohou vyložit Vaše materiály. K dispozici Vám budou naši brigádníci, kteří Vám pomohou s věcmi až ke stánku. U všech vchodů bude vyhrazené místo pro vykládku, avšak pouze po dobu nezbytně nutnou. Následně Vám organizátoři předají parkovací kartičku a navedou Vás na parkoviště.

    09:00 – 16:00 Prezentace firem na stáncích
    Největší zájem studentů lze očekávat mezi 10:00 a 14:00 hodinou.

    10:00 – 15:00 Firemní prezentace a prezentace známých osobností
    Prezentace firem budou probíhat paralelně s vlastním veletrhem ve vyhrazených místnostech vybavených prezentační technikou (projektor s HDMI nebo VGA výstupem). Pokud vlastníte MacBook, nezapomeňte s sebou redukci pro výstup. Je-li Vaše prezentace ozvučena, doporučujeme si s sebou vzít alespoň přenosné reproduktory.
    Prezentace známých osobností budou probíhat paralelně s vlastním veletrhem v Ballingově sále Národní technické knihovny. Více informací najdete v sekci Doprovodný program.

    11:30 – 14:00 Podávání obědů
    Konkrétní čas najdete v uvítacích deskách na stánku. Čas vydávání se může změnit.

    14:30 – 17:30 Číše vína (neformální poveletržní setkání, networking) v Konferenčním centru na Fakultě strojní
    Po skončení prezentací si Vás také dovolujeme pozvat na přátelské setkání s přípitkem. Budeme potěšeni pokud přijmete toto pozvání a využijete setkání k diskuzi a bezprostřednímu sdělení Vašich dojmů a připomínek k veletrhu. Toto setkání můžete využít také jako networking s dalšími společnostmi.

    Máme zájem o darování ceny do veletržní soutěže. Kam máme cenu zaslat?

    Ceny do veletržní soutěže není třeba nikam zasílat. Stačí ceny přivézt v den veletrhu s sebou na stánek a organizátoři jejich výběr sami zajistí. Máte-li zájem do soutěže přispět věcným darem, obraťte se, prosím, na koordinátora veletržní soutěže (viz sekce Náš tým).

    Kde je možné zaparkovat?

    K dispozici je parkoviště v blízkosti areálu kampusu. Prosíme, berte na vědomí, že každá firma má vyhrazeno pouze jedno parkovací místo. O podrobnostech Vás budeme předem informovat v instruktážním emailu.

    Bude k dispozici připojení k internetu?

    Na všech stáncích je pro Vás k dispozici připojení k internetu prostřednictvím bezdrátové Wi-Fi sítě. Přihlašovací údaje naleznete v uvítacích deskách s informacemi o veletrhu, které budou na stánku.

    Jak probíhá výdej občerstvení a obědů?

    O občerstvení je možné požádat hostesku, která Vás má na starosti. Oběd se bude podávat v čase od 11:30 – 14:00. (Čas vydávání se může změnit.) Podrobnější informace a nabídku najdete v uvítacích deskách s informacemi o veletrhu, které budou na Vašem stánku.

    Jaké jsou reference k veletrhu?

    O tom, že jsou naše veletrhy úspěšné a kvalitně zorganizované, svědčí fakt, že celková spokojenost s prací pořadatele, studentské organizace IAESTE ČVUT v Praze, se dlouhodobě pohybuje kolem známky 1,5 na pětibodové hodnotící stupnici. 99,1 % vystavovatelů by se rádo zúčastnilo i příští rok.
    Průměrně se na stánku zastaví okolo 50 studentů, což naplní očekávání cca 70 % vystavovatelů. Nejvíce si personalisté chválí činnost hostesek, brožuru Průvodce veletrhem a celkovou organizaci veletrhu.

     

    Nenalezli jste odpověď? Napište nám

     
    
    

    Partneři